- Analiza discursului: ipoteze și ipostaze
-
Tipul înregistrării: Text tipărit: monografic Autor: Rovenţa-Frumuşani, Daniela Autor secundar: Hrib, Bogdan Responsabilitate: Daniela Rovența-Frumușani ; coordonator Bogdan Hrib Editura: Tritonic Locul publicării: București Anul Ediției: [2005] ISBN: 973-8497-99-X Descriere: 288 p. Note: Rezumat în limba franceză Note: Glosar de termeni Limba: Română Serie: Comunicare-Media Subiect: mass-media Subiect: publicitate Subiect: limbaj Subiect: comunicare Subiect: retorică Subiect: discurs Subiect: Austin, John Subiect: Searle, John R. Subiect: Bahtin, Mihail Mihailovici Subiect: Peirce, Charles S. Clasificare: 808.53 Clasificare: 082.1 Comunicare-Media Note conţinut (cuprins): Cuprinde: Partea I: Analiza discursului. Concepte fundamentale (p.13-109): Analiza discursului - spațiu interdisciplinar; Interacțiuni verbale; Abordarea psi; Abordarea etno-sociologică; Abordarea filosofică: Teoria actelor de limbaj; Noțiunea de act de limbaj; Enunțuri performative și enunțuri constative. John Austin; Structura actului ilocuționar. John Searle; Strategia indirecției; Abordarea lingvistică. Analiza conversației; Conversația - definiție și delimitări; Constrângeri sistemice și constrângeri rituale; Structura conversației. Modelul ierarhic; Gestionarea conversației. Principiul alternanței; Construirea relației interpersonale; Politețea; Definirea noțiunii de discurs; Discurs / text. Standarde de textualitate; Tipuri discursive structurale; Dialogism și discurs social; Bahtin și heteroglosia; Peirce și doctrina sinechismului; Interdiscursivitatea și gramatica citării; Coerență și conexiune. Local și global în studiul coerenței; Coerență și scheme de textualitate; Metaregulile coerenței; Macrostructură și strategie discursivă; Cuprinde: Partea a II-a: Materializări discursive (p.113-208): Discurs, limbaj, societate, istorie; Mass-media în societatea contemporană; Discursul mediac. Caracteristici socio-semiotice; Ziaristul - producător de semne și reprezentări; Discursul politic, discursul mediatic și construcția socială a realității; Comunicare politică și mediatizare; acțiune politică și activitate mediatică; Limbaj / Discurs / Putere; Discursul publicitar în perspectiva semiotică și retorică; Publicitate și comunicare; Strategia publicitară; Sintaxa discursului publicitar; Retorica discursului publicitar; Retorica iconică; Retorica lingvistică; Discursul științific și gândirea vizuală; Semantica discursului științific; Pragmatica discursului științific.
Unităţi
- 2 înregistrări • Pagini 1 •
- 1
Număr inventar | Nume localizare | Clasă unitate | Tip material | Cota | Clasă utilizare | Situaţie împrumut | Rezervări | Număr Volum | Note | Fişiere ataşate | |
491087
|
T - Sala de lectură
|
Consultare
|
Carte tipărită
|
808 / R
|
1.Normal
|
La raft
|
0
|
|
|||
491088
|
Împrumut
|
Împrumut
|
Carte tipărită
|
808 / R
|
1.Normal
|
La raft
|
0
|
|
- 2 înregistrări • Pagini 1 •
- 1
Cuprinde:
Tip |
|
---|---|
Analitice | |
Analitice | |
Analitice | |
Analitice | |
Analitice |
Evaluări
- Adaugă un comentariu şi faci cunoscută opinia ta!
Exportă
Filiala de unde se ridică